Šogad ievērojami paaugstinājušās transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) cenas. Vairākumā gadījumu – par 50%, bet dažos pat par 100%.
Apdrošinātāji cenu kāpumu skaidro ar to, ka OCTA sistēma, ko reglamentē likums, ilgus gadus bijusi nerentabla, jo, autoparkam lēnām kļūstot jaunākam, pamazām pieaudzis izmaksāto atlīdzību apjoms – automašīnas kļūst vērtīgākas, bet to remonts dārgāks. Tāpat apdrošinātājiem ir jāveic iemaksas Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) administrētajā OCTA garantijas fondā. Tā kā apdrošināšanas kompānijas nav labdarības iestādes, uzņēmēji nevēlas dotēt vienu biznesa segmentu uz citu rēķina.
Lasi arī: Autokamerā fiksēta baisa avārija, kurā bojā gājuši 8 cilvēki
Taču apdrošinātāju skaidrojumi maz mierina mūs, autovadītājus, kurus soda, ja transportlīdzeklim nav veikta obligātā civiltiesiskā apdrošināšana. Kā veidojas OCTA cena, un kā izvēlēties izdevīgāko piedāvājumu?
SIA “K. O. PARTNERI” apdrošināšanas brokere Svetlana Cinīte skaidro: – Apdrošināšanas prēmija jeb cena, ko maksājam par polisi, sastāv no vairākiem komponentiem, un to ietekmē daudzi faktori. Pamatā ir apdrošināšanas kompānijas noteiktā pakalpojuma cena.
Šķir otru lapu, lai uzzinātu OCTA aprēķināšanas formulu
Tevi noteikti interesēs
- Ņemu kārbu iebiezināta piena, divas olas un gatavoju īstu gardumu tējai
- „Kas vēl nebūs. Ja nav noklāta galda, tad es arī nenākšu uz mazdēla dzimšanas dienas ballīti” paziņoja Gaida
- TV raidījumu vadītāja Jana Duļevska nonākusi visai neparastā situācijā: ”Sākumā nesapratu, kas īsti notiek”
- Kāpēc patiesībā nevajadzētu ilgi skatīties kaķim acīs
- “Kam tev vajag sievu, dēls? Es taisīšu pelmeņus un gludināšu kreklus” vīramāte nāca katru dienu — līdz es pieņēmu lēmumu
- Latviešu skolotāja 36 gadu vecumā apprecējās ar arābu – viņai tajā pašā dienā ”konfiscēja” telefonu








